luni, 31 octombrie 2011

Concediu de lectura?!?

Maraton e cuvantul prin care as descrie ultimele zile. O combinatie de munca fizica si zile epuizante la birou. In micile pauze de care am avut parte mi-au trecut prin cap doua idei: de ce nu exista concediu pentru lectura. Vreau sa pot sa imi iau cateva zile libere in care sa citesc. Accept chiar sa fac si rezumate, pentru sefii mei, ca sa imi justific absenta la birou, dar macar sa am aceasta oportunitate. Din pacate ea nu exista. Toata lumea vrea ca jurnalistii sa fie asi in toate, dar nu li se ofera timpul necesar pentru documentare, pentru ca traim intr-o societate instant. De asemenea, mai vreau un google romanesc pe politic. In mod special din 90 pana azi, in vremurile noastre. Cred ca asa am intelege mai bine ce ni se intampla acum si cum am ajuns aici. Pentru ca uitam, iar deciziile din prezent le luam pe baza impulsului de moment, omitand astfel imaginea de ansamblu.

"Traim intr-o epoca a reproductiei. Cele mai multe lucruri, din care se compune imaginea noastra despre lume, nu le-am vazut niciodata cu ochii nostri, mai bine zis: le-am vazut cu ochii nostri, dar fara sa fim de fata; suntem telespectatori, teleascultatori, telestiutori. Nici gandurile nu mai reprezinta mare lucru, o nu, in vremurile acestea a devenit o rarirate doar capul care plagiaza un singur ganditor" - unul dintre citatele care mi-au ramas "in suflet", din lectura ultimelor doua saptamani.

Niciun comentariu: