miercuri, 27 august 2008

Scrisorile de dragoste, cel mai romantic gest al tuturor timpurilor


Dragostea este unul dintre cele mai nobile sentimente de care poate fi capabil un om. Totul capata culoare, sens si simti ca nu exista limite si granite. De aceea dragostea are o serie de ritualuri si metode prin care "iese" afara din sufletul nostru si se face cunoscuta intregii lumi.
Scrisorile de dragoste sunt romantice, aprind si mentin focul dragostei viu intre doua persoane care simt ca nu pot trai unul fara altul.Cat de actuale mai sunt insa scrisorile de dragoste intr-o societate in care dragostea este de cele mai multe ori superficiala sau materiala? Din povestile pe care le-am auzit de-a lungul scurtei mele experiente de viata stiu ca dragostea este ciudata. Nu trebuie sa spui niciodata ca idealul tau in viata este aproape de perfectiune pentru ca o sa indragostesti de o persoana departe, departe, departe de a fi perfecta.
Daca pe vremuri, o lunga corespondenta putea duce la casatorie, astazi o masina de fite este cel mai bun motiv.Dar nu toata lumea a uitat ca dragostea adevarata are nevoie de romantism, de emotie, sensibilitate si frumos. Se pare ca nu doar eu cred asta si scenaristul filmului "Sex and the City" este de aceeasi parere. Intr-un moment de tandrete Carrie ii citeste scrisori de dragoste ale unor personalitati celebre scepticului ei iubit. Insa despartirea ireperabila, initial, dintre cei doi devine istorie datorita acelorasi scrisori de dragoste. Big intelege ca o va cuceri pe femeia vietii lui daca va fi romantic.
Chiar daca nu scrie propriile scrisori de dragoste el este de acord cu forma suprema de exprimare a sentimentelor a celor ca Napoleon, Beethoven si Carrie este recucerita.Poate multi dintre voi se gandesc ca nu traim in filme si nici nu suntem scriitori, de aceea scrisorile de dragoste nu sunt de actualitate in relatia voastra. Cu toate acestea, sentimentele profunde de dragoste pot deveni in orice moment o adevarata scrisoare de dragoste, daca este scrisa.
Nu avem nevoie de scoli, mastere sau doctorate ca sa scriem cateva randuri, din inima, pentru cel care ne este alaturi si la bine si la rau. Nu este nimic mai placut decat sa recitesti peste cativa ani marturisirea celui pe care il iubesti. Astfel sentimentele vor fi reimprospatate si iti vei aduce aminte ca dragostea este capabila de orice.
Povestile clasice de dragoste ale lumii le cunoastem majoritatea dintre noi dar eu sunt convinsa ca povestea fiecaruia personala le poate intrece pe acelea scrise. Pentru cateva minute abandona-ti calculatorul, emailul, telefonul si luati o frumoasa coala de hartie, stiloul si scrieti partenerului vostru cat de mult il apreciati si il iubiti. Garantat veti avea o saptamana plina de surprize si exaltare. Daca stramosii nostri si-au cucerit iubitele cu scrisori de dragoste stiau ei ce stiau. Experienta lor de viata nu trebuie ignorata pentru ca este o vorba care spune "Cine nu are batranii sa isi cumpere". Si daca nu aveti inspiratie, Napoleon va da cateva idei in scrisoarea pe care i-a scris-o Josephine De Beauharnais, in 1975.
Draga mea Joshephine,Ma simt umplut de gandurile despre tine. Portretul tau mi-a intoxicat mintea intreaga seara si m-am simtit pedepsit departe de tine. Dulcea si incomparabila mea Joshepine, ce efect ciudat ai asupra inimii mele! Esti furioasa? Iti par trist? Esti ingrijorata?
Sufletul meu este plin de suferinta si mahnire, si acolo nu poate sa se odihneasca dragoste ta; dar imi dau seama ca acest lucru se sterge cand ma cuprind sentimentele pe care le am pentru tine. Intreaga zi buzele tale imi aprind focul dragostei din inima mea. Ah! Azi noapte am realizat ce imagine falsa a fiintei tale il reda portretul tau. Mai sunt trei ore pana cand te voi revedea. Pana atunci, dulcea mea dragoste, mii de saruturi, dar sa mi le returnezi ca sa imi mentina focul in sange.Cu nesfarsita dragoste, Napoleon"

Niciun comentariu: