joi, 7 iulie 2011

"Vorbe grele" despre femei, casnicie si dragoste - Interviu cu Victor Ciutacu



Fie il urasti, fie esti fanul lui, dar Victor Ciutacu nu are cum sa iti ramana indiferent. Creeaza controversa in jurul lui si se descrie pe sine ca "fiind extraordinar de destept si ingrozitor de arogant".

Si cum majoritatea il cunoaste doar pe jurnalistul Victor Ciutacu care diseca politicienii si felul in care merg lucrurile in tara asta, eu am vrut sa stiu daca are "Vorbe Grele" si despre femei, casnicie si dragostea la prima vedere. Concluzia va apartine.

R: "Femeia la putere" pare sa fie ultimul trend, atat national cat si international. Parlamentul European a cerut statelor UE sa creasca procentul femeilor care sa conduca companii de top. Crezi ca aceasta promovare este creata de un val "artificial" agitat de feministe sau am reusit sa ne dovedim valoarea?

Ciutacu: Sunt ferm convins ca e artificial. Ca daca era natural nu era nevoie ca PE sa propuna aceste masuri. Orice fel de discriminare e daunatoare, inclusiv cea pozitiva, fiindca strica echilibrele in niste piete care ar trebui sa fie libere. Sunt o gramada de femei in lume care conduc companii si institutii publice fara sa fi recomandat cineva, anterior, promovarea lor pe criteriul sexului.

R: Daca ar fi sa imi numesti niste femei celebre care ar putea sa serveasca drept model reprezentantelor sexului frumos, din ziua de azi, la cine te-ai opri?

Ciutacu: Eu nu cred in modele. Nici eu nu am urmat vreun model si nu mi se pare nimerit sa urmezi, pas cu pas, traseul unui predecesor celebru. Te poti insipira, dar e contraproductiv sa copiezi.

R: Crezi ca exista dragoste la prima vedere?

Ciutacu: Nu stiu daca e dragoste la prima vedere. Cred ca exista atractie fizica la prima vedere. Poate sunt eu gresit construit, dar nu am reusit sa ma indragostesc niciodata la prima vedere, nici macar de femeile care starneau animalul sexual din mine.

R: Ce ne poate spune Victor Ciutacu despre casnicie? Ai descoperit secretul echilibrului?

Ciutacu: Eu vad casnicia ca pe o echipa, nu ca pe o harjoneala sexuala perena. La un moment dat cei doi parteneri se obisnuiesc cu toate particularitatile fizice ale celuilalt si daca nu functioneaza ca un mecanism, odata stinsa valvataia atractiei sexuale nu mai ramane nimic de impartit. O casnicie reusita poate fi echivalata unui exercitiu continuu de toleranta reciproca.

R: In contextul retelelor de socializare si a unei societati care glorifica eul personal crezi ca s-a schimbat definitia iubirii?

Ciutacu: Nu stiu exact care e definitia iubirii. Insa aparitia si dezvoltarea retelelor de socializare, dupa explozia siteurilor de dating, faciliteaza mai mult schimbul de fluide intre timizi care nu aveau tupeul sau norocul sa intalneasca pe strada si sa ajunga dupa aia in pat. Mi se pare greu sa te indragostesti de o persoana virtuala. Poate te starneste fizic, dar nu cred ca si emotional.

R: Completeaza enunturile: Femeia este..... Barbatul este....Impreuna sunt....

Ciutacu: Femeia este o necesitate. Barbatul este necesitatea necesitatii. Impreuna sunt ca soarecele si pisica.

Continuarea o puteti citi pe Pandoras.

2 comentarii:

Magda spunea...

Catre autorul articolului: Daca tot ai corectat intre timp pe "creaza", de ce nu ai corectat si pe "diseaca"?
Altfel, interesanta ideea interviului.

Anonim spunea...

"Majoritatea il cunosc"? Unde e acordul intre subiect si predicat?