duminică, 23 ianuarie 2011

Cand textul devine poezie

In viata altora nu ai voie sa te bagi asa nepoftit. Uneori e periculos sa o faci chiar daca esti invitat. "Irina - atunci cand scrii nu e cazul sa te apuci sa dai verdicte. Oamenilor nu le plac sentintele sau sfaturile atotstiutoare. In scris e mai mult poveste, mai mult pilda si personaje". Asta era sfatul pe care mi-l dadea profa in liceu. Ea avea deja succes ca scriitoare. Si asa am inceput eu sa scriu povesti, fara sa dau edicte sau sfaturi directe. Si acum, dupa multi ani, imi dau seama ca astea se aplica si in viata. Nu e cazul sa intru in viata altuia nepoftita, iar daca ma invita ma gandesc bine. Desi, in mod ciudat, articolele cu titlul: Cum sa...fac trafic, oamenii prefera sa creada ca se descurca singuri. Iar cand realizeaza ca totusi au nevoie de ajutor, eu astept sa il ceara. Nu poti da buzna, oricat de bine intentionat ai fii. Iar atunci cand intri in viata cuiva, pentru ca ai fost invitat, timpul se scurge altfel, iar "textul devine poezie".

Niciun comentariu: